2016. február 21., vasárnap

Házilag- hamburger

Megkívántam a napokban a hamburgert. Már régen tervezem, hogy házilag készítem el a családom számára. A héten most alkalom is nyílt erre.
A Limara péksége oldaláról készítettem el a hamburgerzsemlét. Én 9 helyett 10 zsemlét formáltam meg a nyers tésztából. Nagyon kiadós adag készült el a megadott mennyiségből.

Hozzávalók:
  • 2 dl langyos tej
  • 2 ek. cukor
  • 1 tk. só
  • 40 g olaj
  • 1 tojás
  • 100 g joghurt
  • 60 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • + 1 tojás a kenéshez

A fasírtot édesanyám receptje alapján készítem a következő összetevőkből:
  • 30 dkg darált hús
  • 2 szelet áztatott kenyér morzsolva
  • ételízesítő ízlés szerint
  • pirospaprika
  • 2 tojás

A gyermekeket is bevontam a készítés folyamatába. Mátét kellett volna látni! Az émelygés jött rá a nyers hús láttán. Bizonyos távolságba helyezve magát gyúrta össze az alapanyagokat. Valamikor el kell kezdeni a fasírt készítését is!

A kész zsömlébe helyeztük bele a fasírtot, tettünk még bele salátalevelet, néhány karika hagymát, reszelt sajtot. Mikróban átmelegítve nagyon finom hamburgert kaptuk. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése