2015. május 15., péntek

Házilag- gyors (express) reggelik

Régebb óta fontolgatom, hogy a reggeli rohanás helyett kicsit korábban kelek, és készítek valami pocaknak valót. Elhatározásaim nem értek messzire, míg az egyik nap a mutter konyháját olvasva ismét felbátorodtam és az elhatározás mellé cselekedeteket is ragasztottam. Már 2 hete próbálgatom, és talán én élvezem a legjobban.
A cikk, amely építő lehet mindenki számára, itt olvasható.

Leírom azokat a recepteket, amelyeket én készítettem a reggelek során.
1. Palacsinta
250 g liszt, fél sütőpor, 1 tojás, kevés olaj, 1 vaníliás cukor, kevés cukor, annyi víz, hogy a kellő hígítást elérjük

Ebbe tölthetünk finom házi dzsemeket, cukros kakaót vagy fahéjat, házi túrót cukorral tejföllel kikeverve

2. Tejbegríz
1 l tej, 500 ml víz (takarékos fajta:), 2 vaníliás cukor, a forrásban levő tejbe 150 g búzadarát (ha sűrűbben szeretjük, akkor 175 g), kevés cukrot tettem

3. Puding (csokoládés)
2 és fél ek. kukoricakeményítő, 2 és fél ek. cukor, 1 egész tojás (én nem verem fel külön a fehérjét:), 1 vaníliás cukor, 500 ml tej, 1 ek. kakaó (A magunk számára mindezt felszorzom hárommal)

Pontosan olyan lesz mint a bolti zacskós félkész pudingok.

4. Babapiskóta
15 dkg cukor, 2 vaníliás cukor, 3 tojás, 7 dkg margarin, 40 dkg liszt, 2 ek. tejben futtatott 1 csomag szalalkáli, tepsi kikenéséhez egy kis zsír

5. Muffin
Ezt előző este készítettük el a gyermekekkel együtt.
40 dkg liszt, 32 dkg cukor, 140 ml olaj, 160 ml víz, kis sütőpor, 1 cs. vaníliás cukor, 3 tojás
Karikára vágott banánnal ill. más alkalommal raháttal szórtuk meg a tetejét.

2 tepsire való lesz belőle.

6. Gyümölcs joghurt
Előző este teszem be a tejet a joghurt készítő gépbe, reggelre kész a házi, friss joghurt.
Az üvegecskékbe 1-1 kiskanál élőflórás görög joghurtot rakok.

A kész joghurtba 3 banánt és egy kis cukrot keverek. (Mixer segítségével.)
Bármilyen gyümölccsel elkészíthető, bár szoktuk dzsemmel is ízesíteni.

7. Gofri
Gofrisütővel kisütve
125 g margarin (kevés olajjal is teljesen tökéletes), 80 g cukor, 1 cs. vaníliás cukor, 3 tojás, 250 g liszt, fél cs. sütőpor, 250 ml tej

8. Csöröge
250 g liszt, fél cs. sütőpor, 1 egész tojás, fél dl tejföl, kevés cukor, annyi víz, hogy összeálljon a massza (elég ragadós tud lenni:)

A vékonyra nyújtott tésztát derelyemetszővel vágjuk szét.
A kisült tésztára porcukrot hintünk.

9. Gyümölcssaláta habbal
A felkarikázott banánt összekevertem a kockára vágott almával, felvert cukrászhabot tettem a tetejére.
Ezt mindenféle gyümölccsel eljátszhatjuk.

10. Sült almaszeletek palacsintatésztában bundázva
A fentebb leírt palacsinta masszát sűrűre hagytam, majd megforgattam a felkarikázott almaszeleteket benne, és kevés olajban sütöttem ki.

11. Madártej
1 l tej, 500 ml víz (a takarékos fajta)
A tej egy részét forrni tettem.
A forralatlan tejjel összekevertem a következő hozzávalókat: 4 tojássárgája, 15 dkg cukor (ízlés szerint), 1 cs. vaníliás cukor, 4 ek. liszt (mi sűrűbben szeretjük, lehet kevesebbel is)

A tojásfehérjéket kevés cukorral felvertem, és a forró tej tetején megfőztem.
Ezután jöhet a többi  hozzávaló.

12. Croissant
Ezt a mutter konyhájában tanultam.
A tésztát már este össze kell állítani, hogy reggel sütőbe tudjuk tenni.
Részletek itt.

A mennyiségek sokszor kevesek, hogyan kisüthetőek, megfőzhetőek legyenek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése